Pages

22 May 2010

ToK!! ToK!! ToK!!

Pagi tadi pergi hantar umi dan bak naik kapal terbang ke Kuala Lumpur untuk menghadirkan diri mereka ke kenduri kahwin anak kawan mereka. Sebelum pulang ke Kampung Paloh Sungai Kiat, kami singgah sebentar ke Warung Mak Teh untuk membeli nasi kerabu ayam bakar. Sampai sahaja di rumah kami terus membuka bungkusan nasi dan apa lagi, melantaklah. Tiba-tiba kedengaran bunyi selipar menandakan ada seseorang diluar rumah. Aku mengintai dari dalam rumah dan serentak itu juga beliau menoleh ke arah aku. Seraya itu juga aku menundukkan kepala aku supaya beliau tidak nampak aku. Sebenarnya, aku malas melayan beliau yang tidak berapa sempurna itu. Biasanya bak yang akan melayan beliau dan memandangkan bak tiada jadi aku malas untuk menjemput beliau masuk. Aku melaporkan perara itu kepada kakak-kakak aku. Tetiba sahaja kakak aku yang ke-7 bangun dari kerusi dan menjerit,

"TAKDE ORANG KAT RUMAH!!!"

Adoiiiyyyyaaiii...........................


Suasana bandar Kuala Terengganu diwaktu malam

Keadaan deretan bank di bandar Kuala Terengganu




p/s: Jangan beli nasi kerabu daging bakar kerana dagingnya agak liat