Pages

04 May 2010

JoM B@Lik GaNU~~


Salam....Sebenarnya aku memang berniat untuk meng-update blog aku yang usang ini sebaik sahaja tiba di rumah pada jam 5 pagi tadi akan tetapi kesibukan dan kekangan masa telah membantut segala usaha aku untuk menulis disini. Mari aku cerita sedikit kepada anda semua tentang pengalaman dan perjalanan aku menaiki bas malam tadi.

Malam tadi aku menaiki bas dari Shah Alam menuju ke Kuala Terengganu pada jam 2130 dan aku sangat excited untuk menaiki bas tetapi ke-excited-kan aku telah diganggu apabila tiket yang aku beli telah membawa masalah kepada jiwa dan raga aku yang berbunga-bunga ini. Semasa aku membeli tiket tersebut, aku telah meminta seat single dan bahagian tengah serta tingkat atas. Malangnya, sebaik sahaja aku menaiki tingkat dua bas SP Bumi tersebut, jiwa aku mula menjerit kerana aku duduk seat double dan seat ke-3 dari belakang. Oh tension nya....Jiwa kacau....Arrgghhh!!!....Tetapi dengan semangat balik kampung, aku tetap duduk di seat tersebut sebab memang tiada apa yang boleh aku lakukan lagi. Aku agak berdebar-debar untuk memikirkan jantina manusia yang bakal menjadi teman aku sepanjang perjalanan aku pulang ke Terengganu. Dan akhirnya manusia itu muncul dan dia adalah seorang LELAKI!!!! Memang aku nak mengangis time itu juga tetapi aku tetap berlagak cool dan macho. Takkan nak tunjuk takut pulak. Kemudian aku membuat keputusan untuk bertukar seat dengan budak perempuan di seat depan, kebetulan dia juga duduk di sebelah lelaki dan dia bersetuju. Alhamdulillah. Tetapi terasa rugi juga kerana abang di sebelah aku itu tersangatlah handsome...hehehe (miang la pulak)

Sebaik sahaja tayar bas bergolek, apalagi terus la aku memejamkan mata. Nak tahu bila aku terjaga, aku terjaga selepas bas berhenti di kawasan R & R Chendor, Pahang. Sangatlah seronok aku tidur sehinggakan bas turun dari Karak pun aku tidak sedar. Apa yang hendak dihairankan, flight yang 45minit pun aku boleh tidur inikan pula perjalanan yang memakan masa selama 7jam. Alang-alang terjaga, aku membuat keputusan untuk tidak tidur kerana ingin melihat panorama malam di sepanjang perjalanan aku dan aku ada snap beberapa gambar. Malangnya aku tidak berjaya snap gambar pusat pemprosesan petroleum Petronas. Maklumlah, camera aku hanyalah compact camera dan bukanlah DSLR. So, enjoy the pictures!!!