Pages

22 May 2010

**Cerita Tak Penting**

Pagi semalam aku ke Pasar Chabang Tiga untuk membeli sedikit barang-barang untuk membuat nasi dagang. Dalam perjalan pulang, suatu kejadian yang tidak aku duga telah berlaku. Ceritanya begini.......................

Aku mengambil jalan dekat untuk pulang ke rumah iaitu melalui Kampung Losong kemudian aku melintasi SMK Sultan Ahmad sebelum berhenti di lampu isyarat simpang empat Pulau Musang. Dihadapan kereta aku kelihatan dua buah motosikal yang juga menuju ke arah yang sama dengan aku. Tidak lama kemudian, ada sebuah kereta BMW berhenti di belakang kereta aku. Aku kenal benar dengan kereta itu dan pemandunya. Aku mengintai beliau melalui cermin pandang belakang dan kelihatan muka beliau agak cemas. Mungkin beliau mengejar masa, fikirku. Kemudian lampu isyarat bertukar hijau. Belum sempat aku masuk gear satu, beliau membunyikan hon kereta beliau. Aku tergamam dan terus naik geram. Apalagi, aku terus free gear dan naikkan hand break. Dapat aku melihat wajah beliau yang bengang dan tension dari cermin pandang belakang kereta aku. Beliau terus menerus membunyikan hon tetapi aku tidak mempedulikannya. Sebaik sahaja lampu isyarat bertukar kuning, aku tukar gear satu dan terus memecut laju. Dari kejauhan aku melihat beliau masih di situ. Padan muka! Siapa suruh beliau buat aku bengang?!



p/s: Mentang-mentang lah kereta beliau automatik!!!!!!!!!!!