Pages

05 May 2010

Sno0pY

Dalam hidup aku, ada dua orang manusia yang aku menggelar mereka dengan nama Snoopy. Seorang Cik Snoopy dan lagi seorang Mr Snoopy. Tentu anda tertanya-tanya siapa dan kenapa aku memanggil mereka dengan gelaran tersebut.

Cik Snoopy adalah kawan aku yang biasa bertandang ke bilik J101 samada untuk study ataupun mengganggu ketenteraman jiwa raga aku yang berbunga ini. Aku memberi gelaran Cik Snoopy kepada beliau kerana apabila beliau mengantuk, mata beliau akan kelihatan seperti mata Snoopy yang tidak berapa nak timbul tu. Setiap kali aku tengok beliau mengantuk aku mesti terbayang wajah Snoopy. Jadi aku menggelar beliau sebagai Cik Snoopy

Mr Snoopy pula merujuk kepada anak saudara aku yang baru berusia 3 bulan. Ini kerana, kaki beliau yang gemuk dan bulat berbentuk seperti hidung Snoopy. Entah macam mana aku boleh terbayang hidung Snooopy setiap kali aku melihat kaki beliau aku pun tidak tahu. Maka dengan itu, aku memanggil beliau dengan gelaran Mr Snoopy.

Walau macam mana pun, aku tetap sayang kedua-dua Snoopy dalam hidup aku ini. Sorry la yerr kepada beliau-beliau yang dimaksudkan itu. Korang memang best!!



Kaki Mr Snoopy yang gemuk dan bulat



Sleeping Snoopy (aku takde gambar Cik Snoopy)



p/s: Cik Snoopy tidak kenal apa itu Snoopy =(