Pages

01 May 2010

Berapa perimeter KLCC?

Selesai sahaja mengemas barang-barang di atas meja study aku, aku terus bersiap untuk ke KLCC dengan Cik Snoopy dan Cik Farah. Tujuan kami adalah untuk melawat Sky Bridge. Kami mengambil teksi dan En Teksi men-drop-kan kami di depan ISetan. Memandangkan Cik Snoopy agak familiar dengan Petronas jadi aku hanya mengikut kemana beliau membawa kami. Entah macam mana Cik Snoopy boleh bawa kami mengelilingi KLCC untuk masuk ikut pintu depan sedangkan kami boleh je masuk ikut pintu ISetan terus. Kemudian kami terus menuju ke tempat jualan tiket Sky Bridge KLCC. Alangkah sedihnya kami apabila En Kaunter memberitahu kami bahawa tiket telah habis. Untuk tidak menghampakan kami, beliau menjemput kami untuk masuk ke ruang pameran. Jadi kami pergilah melihat pameran tentang KLCC di ruang pameran. Agak seronok juga bermain-main di sana. Tidak lama kemudian, En Kaunter datang menemui kami.

En Kaunter : Adik, pukul 5 ptg nanti bolehlah adik naik Sky Bridge. Free tak pukul 5 nanti?

Kami : Hmmm...pukul 5 tak boleh lah. Kami da nak balik nanti

En Kaunter: Kalau macam tu, pukul 1 boleh?

Kami : Memang boleh sangat lah.

En Kaunter : Nanti pukul 1 jumpa saya dekat depan kaunter ek.

Kami : Okey, terima kasih.


Jadi tertunailah niat kami untuk melawat Sky Bridge pada hari itu. Tepat jam 1 ptg, kami menuju ke kaunter danberjumpa dengan En Kaunter. Beliau menyuruh kami masuk melalui entrance ditemani seorang Cik Penjaga Pintu. Apa yang kelakarnya, kami terpaksa mengikuti rombongan budak-budak darjah 6 untuk melawat Sky Bridge. Semua orang ingat kami cikgu praktikal. Rasanya muka aku ni dah macam muka pembunuh. Macam mana dorang boleh fikir aku ni cikgu praktikal. Lebih kurang pukul 430ptg, kami sekali lagi mengelilingi KLCC dari pintu depan ke pintu ISetan. Memang sangat penat dan tahniah kepada kami bertiga kerana berjaya mengelilingi KLCC dan rasanya kami patut mengukur berapa perimeter KLCC yang sebenarnya. Adoiiyyyaa!!



p/s: Aku tidak berjaya melihat KTSN dari Sky Bridge kerana bangunan AmBank telah menghalang penglihatnku....huhuhuhu =(