Pages

07 May 2010

Housekeeping

Esok ada orang dari Perak akan bertandang ke rumah aku. Mereka akan menetap di rumah aku selama 1 hari sebelum bertolak ke Kuala Lumpur. Maka dengan itu, aku terpaksa menyiapkan tempat tidur mereka. 3 buah bilik akan digunakan. Oh, banyak nya kerja yang perlu dibuat....


1. Tukar cadar dan sampul bantal
2. Menyapu dan mengelap mana-mana yang patut
3. Siapkan barang-barang yang perlu seperti toiletries, towels dan telekung serta sejadah


Semua kerja ini perlu dibuat untuk ketiga-tiga bilik tersebut. Nasib baik aku dibantu oleh incik Asyraf Alauddin dan incik Afiq Adli serta seorang incik yang dipaksa oleh aku...CHAIYOK!!!!

Pakaian seragam housekeeper tapi aku punya tidaklah secanggih ini







p/s: Sowi yerr wahai incik yang dipaksa itu. Siapa suruh anda datang rumah saya pagi tadi...haha