Pages

03 May 2010

Berdikari

Hari ini aku berada di rumah cik Amna Zahira. Sudah 2 malam aku menapak disini. Bilik cik Amna dan Kak Hasya sudah berubah wajah, agak cantik disitu. Biasalah, sentuhan IKEA. Ala-ala kontemporari gitu. Seperti biasa, setiap kali aku bertandang ke mari, aku akan tidur dengan Kak Hasya. Tapi kali ini agak lain dan kekok sedikit kerana cik Amna berkobar-kobar nak tidur dengan kami. Kecil tapak tangan, nyiru kami tadahkan. Maka malam itu, aku, kak Hasya dan cik Amna tidur di bilik mereka yang baru dihias itu ditemani cahaya lampu incik kumbang dan cik bunga yang cantik. Sebenarnya aku agak terkejut apabila cik Amna menyuarakan kemahuan beliau untuk tidur bersama kami kerana beliau memang tidak boleh berpisah dengan mama beliau. Ketika dingin malam lembut menyapa tubuh ku dan aku sedang lena dibuai mimpi ngeri pada malam itu, tiba-tiba satu suara menyapa telinga ku.

'Mama,mama,mama.....kakak nak mama'

Baikkk~~... Cik Amna sudah menangis mencari mama beliau. Terus aku terjaga dan cuba memujuk cik Amna.

'Kakak, jangan lah menangis. Kakak kan dah besar, tak boleh tidur dengan mama lagi'

Tanpa menghiraukan pujuk rayu aku, terus cik Amna membuka pintu bilik dan menuju ke bilik mama beliau.

'Mama,mama...Kakak Amna rindu mama...Bukak lah pintu'

Dengan muka baru bangun tidur, mama beliau membuka pintu dan berkata kepada aku,

'Pukul 3 pagi memang diye akan bangun cari mama diye'

Aku ingat cik Amna sudah boleh berdikari selepas beliau balik dari camping hari tu. Adoiiiyyyaa (>_<)



p/s: Malam nie aku akan mengembara menaiki bas untuk pulang ke Terengganu....seronok nya!!