Pages

01 April 2010

Titiwangsa??

Habis sahaja kuiz AF yang sangat 'menghiburkan' yet 'mengerikan', aku menemani rakan ku yang sentiasa setia duduk disebelah incik kipas dalam BSH3 untuk membeli tiket pulang ke kampung. Sebenarnya aku berasa sangat bersalah terhadap beliau kerna mengganggu beliau malam tadi sampai pukul 3pg. Sowi yer kepada beliau yang berkenaan itu.

Kami singgah ke cafe kerna beliau belum breakfirst, jadi aku menemani beliau makan kuih yang berharga RM1.00 (2 burger M'sia, 1 kuih yang tidak ku kenali nama nya). Kemudian kami melintasi pondok abang guard untuk ke stesen monorel Chow Kitt. Dalam perjalanan, aku memberitahu beliau sesuatu yang amat menggembirakan hati beliau sehingga beliau kelihatan seperti ingin terbang ke awan sambil menabur kelopak2 bunga ros ke seluruh pelusuk alam.

Aku : Ko tau tak stesen Pudu tak jadi tutup. Ari tu aku terbace kat signboard mase aku duk syok dating ngan En. TAJ.

Beliau : Eh betul ke??!! Klu camtu aku nak balik hari nie lah. Beli tiket petang ke? Okey gak. Nape ko tak gitau aku awal-awal?

Beliau sangat happy dan kami meneruskan perjalanan kami. Sebelum ke stesen monorel, kami singgah sebentar ke 7-11 kerna beliau ingin mengeluarkan duit. Selesai sahaja keluarkan duit, kami terus bergerak ke stesen Chow Kitt menuju Titiwangsa untuk membeli tiket di Pekeliling. Beliau belanja tiket monorel aku kerna aku tidak membawa dompet ketika itu. Sampai je Pekeliling terus kami menuju ke kaunter tiket.

Beliau : Bang, tiket Kuala Lumpur - T***K I***N hari ni ade?

Abang kaunter : Pukul 11pg, 12tgh hari. Setiap 1 jam ade.

Beliau : Hmmm...petang sket ade tak?

Abang kaunter : Pukul 6

Beliau : Ok2...lagi satu, tiket dari T***K I***N - KL, 3 haribulan, kul 10pg.

Abang kaunter : Okey, RM20+
(aku lupa berapa harga tiket nya tapi memang separuh harga tiket aku balik kg untuk sehala, okey!!)

Kemudian kami bergerak ke stesen Titiwangsa dan lagi sekali beliau belanja tiket monorel aku.

Beliau : TITIWANGSA dua

Akak kaunter : ????

Beliau : TITIWANGSA dua!!!...eh, salah Chow Kitt dua

Aku: KAH!!KAH!!KAH!!KAH!!

Aku kat belakang macam dah nak tergolek-golek gelak. Akak kaunter tu tersengih-sengih tahan gelak. Anyway, aku berterima kasih kepada beliau kerna dapat menceriakan hati aku yang sangat sedih ini kerna tidak dapat pulang ke kampung. TQ!!



p/s: Semua dialog adalah rekaan semata-mata kecuali bab Titingwasa. Semua orang nak balik kampung......Cah, nak balik gak!!!!!!!