Pages

18 April 2010

Rezeki

Tadi umi call aku. Biasalah, beliau memang tak boleh nak sorok rasa gembira beliau tu. Of course lah, mak mana yang tak happy bila anak-anak beliau bakal menjadi ayah dan ibu. Alhamdulillah, tahun 2010 ni sahaja kami telah menyambut 2 orang baby lelaki dan bakal menyambut kehadiran 4 lagi orang ummat Muhammad yang bakal menjadi khalifah di Bumi ALLAH ni dan mewarnai kehidupan kami.

Baby yang pertama ialah Izz Humaidi bin Amran yang dilahirkan di Hospital Putrajaya pada 3 Januari 2010 dan beliau adalah pembuka kepada kedatangan orang baru dalam keluarga kami untuk tahun 2010. Pada tanggal 11 April 2010 baru-baru ini pula, seorang lagi putera telah selamat dilahirkan walaupun ibunya tersangat lah kecoh sampai satu hospital dengar suara beliau menjerit

" NURSE!!! SAYA NAK BERANAAAAAKK!!!!!"

Baby lelaki yang seberat 2.5kg itu telah diberi nama Iqbal Danish bin Adid Shazreen, anak kepada kakak aku yang ke-6 yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan pada bulan Jun tahun lepas. Bulan Mei nanti lagi seorang baby akan keluar untuk mengucar-kacirkan rumah nenek dan atuk serta bilik cik anjang beliau. Adoiiyyaaiii. Kemudian bulan Julai dan Ogos lagi 2 orang anak kecil bakal melihat wajah auntie-auntie dan uncle-uncle mereka yang 'weng' nie. Dan yang terakhir atau penutup untuk tahun 2010 adalah baby kakak aku yang ke-7 yang bakal dilahirkan pada bulan Disember ni. Alhamdulillah, syukur atas kurniaan dan rezeki yang diberikan kepada kami. Semoga anak-anak ini menjadi khalifah yang bakal memberi kesejahteraan dan kemajuaan kepada agama Islam, keluarga En Mokhtar, bangsa Melayu or Cina (adik ipar aku keturunan Cina), negeri Terengganu dan Perak (abg Edy orang Perak) serta negara Malaysia.


Izz Humaidi bin Amran pada hari kedua beliau menghirup oksigen sendiri


Iqbal Danish bin Adid Shazreen



p/s: Jangan tanya bila aku nak kahwin, okey!!!