Pages

02 April 2010

.:CAMPING:.

Tengah hari tadi kak long call bertanya samada aku akan bertandang ke rumahnya atau tidak. Tiba-tiba terasa skema pulak ayat aku kali ini. Mungkin penangan buku Diari Mat Dispatch yang aku baca di bilik Wawa malam tadi. Buku ini menggunakan bahasa Melayu yang standard (walaupun ianya sebuah diari) kerna watak utamanya akan menduduki peperiksaan Bahasa Melayu Tinggi. Cukuplah mengenai mat dispatch, kembali kepada panggilan kak long tadi.

Kak long memberitahu aku bahawa cik Amna tiada di rumah kerna dia sedang mengikuti program anjuran Tadika beliau untuk dua hari. Aku sangat terkejut apabila kak long memberitahu aku bahawa cik Amna sedang ber-camping di Tadika beliau. Setahu aku, cik Amna ini memang tidak boleh berpisah dengan mama beliau. Sehinggakan aku ajak tidur sebilik dengan aku pun beliau tidak mahu. Padahal bilik mama beliau hanya sebelah bilik aku sahaja. Rindu kata nya.

"Kak Amna rindu mama laa. Kak Amna nak tidur ngan mama". Itulah alasan yang biasa beliau beri.

Kak long cakap cik Amna sangat excited nak pergi ber-camping hinggakan tidur malam pun bermimpi pasal camping. Malam sebelum camping tu dia sudah siap galas beg, nak test samada beg tu berat atau tidak. Siap ada check list, tapi satu benda pun kak long tidak faham apa yang cik Amna Zahira tulis. Kata kak long lagi, Tadika cik Amna sudah lengkap dengan khemah serta set up untuk aktiviti mereka. Nampak macam kem Khidmat Negara pun ada (siap dengan baju askar). Bayangkan budak umur 4 tahun pergi berkhemah dan menjalani latihan ala-ala askar, mesti cute. Bagi aku ini satu cara untuk mengajar beliau supaya lebih berdikari dan belajar untuk lebih matang (kononnya). Jadi aku harap cik Amna tabah menghadapi dugaan, cabaran dan kerinduan yang bakal beliau tempuhi. GOOD LUCK CIK AMNA ZAHIRA!!!!!

p/s: Sori kak long, cik anjang tidak dapat bertandang ke rumah anda untuk minggu ini. HUHUHUHU =(