Pages

13 April 2010

~Dem@M~

Sekarang adalah musim demam. Demam Piala Dunia, demam Piala FA (NS menang), demam H1N1 dan yang paling menggerunkan adalah DEMAM PEPERIKSAAN. Ingin aku berkongsi tips-tips sepanjang menjalani rawatan untuk demam ini.

1. Jangan minum air reverse osmosis (RO) kerana air ini dikhuatiri akan menyebabkan anda diarrhea, nausea dan vomiting kerana tahap ke-steril-an nya diragui.

2. Jangan merewang ke bilik kawan-kawan anda kerana anda akan tertekan melihat mereka study.

3. Sila check jadual peperiksaan anda supaya anda tidak tersalah tempat peperiksaan dan anda akan mengalami ke-malu-an yang sangat besar apabila anda menceritakan perkara tersebut kepada rakan sejawat anda.

4. Kepada mereka yang mempunyai kenderaan, anda dinasihatkan supaya jauhkan diri anda dari kenderaan anda (kecuali ada kepentingan) kerana anda mungkin tidak dapat pulang untuk menduduki peperiksaan kerana anda sesat setelah merewang entah ke mana.

5. Gosok dan sediakan pakaian anda sehari sebelum hari peperksaan kerana baju anda yang berkedut seribu akan menganggu konsentrasi orang di belakang anda.

6. Anda disarankan untuk melihat nombor meja anda yang tertulis di atas meja supaya anda tidak berlari hingga ke belakang barisan kerana anda lewat masuk ke dewan peperiksaan sedangkan meja anda di barisan hadapan sekali.

7. Pastikan anda mandi sebelum ke dewaan peperiksaan kerana bau anda yang menusuk kalbu akan menybabkan hidung orang di sekeliling anda rosak.

8. Pastikan anda memadam lampu apabila tidur kerana lampu anda yang menyala akan menggelisahkan rakan anda kerana mereka fikir anda sangat rajin study.

9. Jangan main mercun yang boleh menyebabkan jari anda putus kerana anda tidak dapat menulis dengan jari anda yang telah putus ataupun kaki kerana hanya kasut tertutup dibenarkan dan jika anda membuka kasut untuk menulis dengan kaki maka anda dikira tidak memakai kasut tertutup, mahupun mulut anda sebab anda tidak dibenarkan makan atau minum didalam dewan, jika anda menggunakan mulut, habuk serta debu di pen anda akan masuk kedalam mulut dan anda disabitka kesalahan makan ketika peperiksaan dijalankan.

10. Jangan bermain dengan bahan mudah terbakar kerana anda boleh mengakibatkan asrama anda terbakar sekaligus dewan peperiksaan juga akan terbakar dan peperiksaan terpaksa ditangguh ketika musim cuti. Ini akan MENYUSAHKAN ORANG LAIN!!!!!!

SELAMAT MAJU JAYA