Pages

18 April 2010

Lihat Rambutku, Rampingkan~


Malam tadi aku tidur agak lewat. Memang lewat rasanya, lepas subuh baru aku tidur. Dalam pukul 4pg tadi ada seseorang telefon aku meluahkan perasaan tension dan keresahan beliau terhadap seseorang. Sebagai seorang pendengar yang setia (setia la sangat) aku mendengar masalah beliau dengan bersungguh-sungguh dan cuba memberi sedikit nasihat. Tak tahulah nasihat aku itu bisa diguna dan dipraktik atau tidak tapi beliau menerimanya dengan hati terbuka (pandai je aku buat assumption..hehe). Disebabkan itu, aku bangun agak lewat tadi. Trimas buat cik uniquegurl7 kerna tolong kejutkan aku melalui panggilan beliau. Okey, mari kita kembali ke pangkal jalan. Sebenarnya rentetan dari kejadian diatas mengingatkan aku kepada satu kejadian apabila aku duk syok menyisir ranbut aku pagi tadi.

Kejadian ini berlaku disebuah bilik di sebuah rumah yang terletak ditengah-tengah bandar Seksyen 7, Shah Alam a.k.a rumah kak long. Ketika itu aku sedang menyisir rambut aku bila cik Amna Zahira masuk kedalam bilik.

Cik anjang yang baik : Kak Amna dah mandi?

Amna Zahira : Dah, mandi dengan kakak tadi. Tadi Kak Amna ketuk bilik cik anjang, cik anjang tak bukak pun.

Of course ler, aku tengah bersiram kot masa tu. Kemudian dia menyambung seraya melihat ke arah rambut aku.

Amna Zahira : Cantiknya rambut cik anjang. Tengoklah rambut kak Amna ni, macam orang gila kan??

Terkejut aku mendengar pengakuan ikhlas cik Amna. Biasanya beliau tak mengaku yang rambut beliau sebenarnya kerinting. Beliau selalu cakap rambut kak Hasya kerinting tapi tak sedar rambut dia lagi hebat kerintingnya. Kami juga selalu panggil beliau 'Mak Som' yang dalam Hikayat Putera Shazlan tu. Sometimes tu beliau marah gak tapi kebiasaannya beliau layan je. Beliau menggelarkan cik lang beliau senagai 'Shazlan'. Kalau beliau tak puas hati dengan kakak aku, beliau menjerit lah

"SHAZLAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!"



Cik Amna yang pakai baju kuning tu



Kak Hasya si baju hijau


Mak Som-lakonan Abby Abadi



p/s: Kepada mereka yang mempunyai masalah atau keresahan, banyak2 bersabar dan berdoa kepada ALLAH supaya dikuatkan iman dan ketaqwaan.