Pages

17 May 2011

Cacing lagi

Pagi tadi aku pergi melawat sepupuku di Kemaman. Ada ketumbuhan di bahagian dalam telinga beliau dan ia memberi kesan pada bahagian otak beliau di sebelah kiri. InsyaALLAH 2hb Jun ini beliau akan ke Damansara intuk rawatan lanjut. Semoga incik Ikmal Saufi sihat dan selamat.

Jadi, tengah hari tadi kami makan di rumah Cu Ani. Dengan lauk sotong masak merah, gulai ikan kering dan nanas, ikan cencaru panggang, budu, ulam kangkung, telur masin dan sambal belacan membuatkan aku tidak berhenti makan. Ditambah pula dengan kemeriahan makan beramai-ramai (Ayah De dan family juga ada tadi), lagilah bertambah selera makan aku. Sehingga satu tahap, sepupu aku menegur.....

"Budok ning ade cacing gamoknye dallang peruk. Makang stambung tapi dok gemok pong"

Ini kali kedua aku mendengar perkataan 'cacing dalam perut' apabila soal makanan diketengahkan kepada aku.


p/s: Dapat beli dua keping Hot Ticket hari ini.....owh bangganya