Pages

21 August 2012

Berkenalan

Cuti raya ini aku membawa anak-anak saudara aku pergi jalan-jalan explore kawasan rumah atuk mereka. Mereka tersangatlah happy sebab first time tengok jantung pisang secara live, sentuh buah terung direct dari pokok, makan buah rambutan yang dipetik sendiri dan merasa buah 'setor' yang sangat sedap jika dijeruk. Sedang kami seronok ber-explorasi tetiba, Muayyad Naufal menjerit agar kami beredar.

Ayyad : Anjang lari-lari ada katak hijau. Besaaar!!!!
Aku : Mana-mana???!!!! (Risau gak sebab kate orang, air kencing katak pisang ni bahaya)
Ayyad : Tu kat pokok tu! Banyaaak!!!! Besaaar!! (sambil tunujk ke arah pokok betik)
Aku : Ni buah betik la bukan katak. (Adeeeh)
Ayyad : Bukan betik warna kuning ke??
Aku : Yang ni putik lagi.
Ayyad : Hah?!! (konpius kot sebab tak pernah tengok betik putik)

Jeritan Muayyad Naufal memang mengejutkan kami tapi tetap tidak mematahkan semangat mereka yang tinggal di luar Terengganu ni. Sekarang ni tiap-tiap hari nak pergi explore kawasan rumah atuk sebab nak petik buah rambutan dan Izz Humaidi nak tengok ayam. Kesian.


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAAF ZAHIR & BATIN


KRONIK!!!


p/s: Tepon aku kene culik so, xde gambo utk post ini..........